Abu Dhabi Based Krypto Labs Announces the Winner of its Drone Innovation Start-Up Contest 2018 “كريبتو لابز” تعلن عن الفائز بتمويل حتى 500 ألف دولار أميركي

Abu Dhabi, UAE – May 7 2018 – Concluding its most rewarding contest to date, Krypto Labs, the global incubator with a unique ecosystem for ground-breaking startups announced that Voliro, from Switzerland, which is a start-up focusing on omnidirectional drones for interaction and uninhibited observation, is the winner of its latest contest. The Drone Innovation Start-Up Contest (DISC) aimed to recognize the top innovators who contribute to redefine the conventional wisdom around aerial mobility and its entrepreneurial potential startups. The highly anticipated competition has proven to be influential in the field of aerial photography, transportation and logistics, disaster management, search and rescue operations, terrestrial mapping, building management, law enforcement surveillance, and weather forecasting.

The grand finale event was held at Krypto Labs’ state-of-the-art premises located in Masdar City, with an astounding number of attendees comprising of industry experts, entrepreneurs, and investors. With over 600 applicants from 61 countries, five finalists were chosen to pitch live onstage at Krypto Labs’ facility. One start-up, however, managed to impress the jury and earned the title of DISC 2018 winner, receiving USD 500,000 in funding, and vital assistance, including mentorship, and access to a worldwide  network. Voliro hopes to open up a world of new possibilities by designing a Hexacopter that can hover in any orientation in the air by decoupling its position and its orientation completely, giving the System the ability to perform acrobatic maneuvers.

The conscientious process of choosing a final winner required a judging panel of drone industry experts, serial entrepreneurs and prominent founders, including Dr. Saleh Al Hashemi, Managing Director of Krypto Labs, Zach Coelius, Early stage technology investor and advisor, Amir Kalaoun, Director of International Business Development at Aurora Flight Sciences, John Ramey, Startup investor and advisor, innovation design expert, and Amir Hirsc, Founder at Flybrix, an Education-Focused Drone Developer.

Dr. Saleh, Managing Director of Krypto Labs, said “Today, advances in drone technology are revolutionizing many industries and practices of business, and I am proud to say that Krypto Labs is one of the best places to inspire innovators to seek their dreams. Krypto Labs also actively participates in the community by hosting a lot of events, workshops and, seminars that bring innovation to the community and in the close future, centers of excellence. In this contest, we aim to recognize top innovators who are contributing to this industry in many different sectors. We received 600 applications from 61 countries and tonight I feel very privileged and honored to stand in front of all of you and acknowledge these groundbreaking startups and their founders. ”

The Drone Innovation Startup Contest comes in alignment with the UAE National Innovation Strategy and the UAE Vision 2021 based on “innovation, research and technology will form the pillars of a knowledge-based, highly productive and competitive economy, driven by entrepreneurs in a business-friendly environment where public and private sectors form effective partnerships”. In this context, Krypto Labs is focusing on bringing forward the best technologies from around the world to share their ideas and showcase their products.

 

أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة – 7 مايو 2018 – أعلنت “كريبتو لابز”، حاضنة الأعمالٍ المتكاملةٍ ومركزً تسريع الأعمال للشركات الناشئة عن الفائز بمسابقة تكنولوجيا الطائرات من دون طيار. و حصلت شركة فوليرو من سويسرا، و التي تتخصص بالطائرات من دون طيار متعددة الاتجاهات للتفاعل والمراقبة ذاتية التشغيل، على تمويل يصل إلى 500 ألف دولار من “كريبتو لابز”، بالإضافة إلى فرصة الانضمام إلى برنامج حاضنة “كريبتو لابز” والحصول على التدريب والإرشاد والتواصل مع شبكة من الخبراء والمتخصصين في جميع أنحاء العالم. تهدف مسابقة تكنولوجيا الطائرات من دون طيار (DISC) إلى الكشف عن كبار المبتكرين المساهمين في تغيير النظريات التقليدية حول  احتمالية نمو مشاريع التنقل الجوي. وقد عملت المسابقة على إحداث تغيير فعال في مجال التصوير الجوي والنقل والخدمات اللوجستية وإدارة الكوارث وعمليات البحث والإنقاذ، ورسم الخرائط الأرضية، وإدارة المباني، ومراقبة تطبيق القانون، والتنبؤ بالطقس.

وأقيم الحفل الختامي في مقر “كريبتو لابز” الفريد من نوعه القائم في مدينة مصدر، والذي استدعى عددا كبيرا من الزوار من ذوي الخبرة والمستثمرين في مجال تقنيات الطيران من دون طيار، ونخبة من المبتكرين من حول العالم، ومع أكثر من 600 متقدم من أكثر من 61 دولة، تم اختيار خمسة مرشحين نهائيين للدور النهائي لعرض مشاريعهم، لتنجح شركة ناشئة واحدة في الحصول على لقب الفائز بمسابقة تكنولوجيا الطائرات من دون طيار، و تمويل يصل إلى 500 ألف دولار. تأمل شركة فوليرو بفتح باب من الاحتمالات الجديدة من خلال تصميم طائرة متعددة الاتجاهات التي يمكن أن تحوم في أي اتجاه في الهواء من خلال فصل موقعها وتوجهها بالكامل، مما يمنح النظام القدرة على أداء المناورات الهوائية.

تطلبت عملية اختيار الفائز النهائي لجنة تحكيم متكونة من خبراء صناعة الطائرات بدون طيار ومؤسسي مشاريع بارزين، بما فيهم الدكتور صالح الهاشمي، العضو المنتدب لشركة “كريبتو لابز”، و زاك كويليوس، مستثمر ومستشار في المراحل المبكرة من المشاريع المتعلقة بالتكنولوجيا، وأمير كالاون، مدير تطوير الأعمال الدولية في أورورا لعلوم الطيران، وجون رامي، مستثمر ومستشار، وخبير التصاميم المبتكرة، وأمير هيرسك، مؤسس شركة Flybrix، ومطور طائرات بدون طيار.

بدوره، صرح الدكتور صالح الهاشمي، العضو المنتدب لشركة “كريبتو لابز” قائلا: ” مما لا شك فيه أن الابتكار في التكنولوجيا أحدث نقلةً نوعية على امتداد قطاعات الأعمال المختلفة بشتى اختصاصاتها وممارساتها، ويحدوني الفخر بأن أقول أن “كريبتو لابز” تعدّ المكان الأمثل لإلهام المُبتكرين وتحفيزهم على تحقيق أحلامهم. نسعى في هذه المسابقة إلى تكريم أفضل المُبتكرين الذين يساهمون في تقدم وتطور قطاع الطائرات من دون طيار بشتى الطُّرق. وتلقينا في إطار المسابقة العالمية ما يزيد عن 600 طلب ترشح على امتداد 61 دولةً، ولا ريب أنني أشعر بالفخر والاعتزاز للوقوف هنا بينكم في هذه الأُمسية لتكريم هذه المشاريع الناشئة الرائدة والاحتفاء بمؤسّسيها. لا تعدّ “كريبتو لابز” مجرد مساحة عمل وحاضنة مشاريع لتقديم الدعم للمشاريع الناشئة فحسب، بل تقدم الإرشاد وتعمل على استقطاب مستثمرين آخرين للاستثمار في الشركات الناشئة، كما أنها تحظى بتواصل عالمي مع الأسواق الأخرى حول العالم.”

 

وجدير بالذكر أن مسابقة تكنولوجيا الطائرات من دون طيار تتماشى مع الاستراتيجية الوطنية للابتكار لدولة الإمارات العربية المتحدة ومع رؤية 2021 القائمة على أن “الابتكار والبحث والتكنولوجيا سوف تشكل ركائز اقتصاد قائم على المعرفة والانتاجية والتنافسية، مدفوعًا بالرواد في قطاع الأعمال في بيئة ملائمة تشكل فيها الشركات الخاصة وشركات القطاع العام شراكةً فعالة.” ولا ريب أن الرواد في مجال الابتكار يشكّلون حجر الزاوية في الاستراتيجية الوطنية للابتكار لدولة الإمارات العربية المتحدة التي تهدف إلى تطوير المواهب والقدرات الوطنية، واستقطاب أفضل المواهب العالمية، وإطلاق مسابقات الابتكار في المدارس والجامعات. وفي هذا السياق، تعد مسابقة الطائرات من دون طيار التابعة لكريبتو لابز مبادرةً فريدةً لجلب أفضل تكنولوجيا من جميع أنحاء العالم لمشاركة أفكارهم وعرض ابتكاراتهم ومنتجاتهم وخدماتهم. وبناءً عليه، فإن كريبتو لابز تعتبر حافزًا ومنطلقًا للمبتكرين والمُبدعين على متابعة مسيراتهم المهنية في قطاع تكنولوجيا الطائرات من دون طيار.